måndag 22 november 2010

Skäm bort dig själv part III

Det är tydligen ingen hejd på feel good-faktorerna idag.
Som något magnetisk drogs jag till Saltis i eftermiddags.
Kanske hade jag på känn att det vankades nyleveranser hos Systrarna i handelshuset, kanske
hade jag på känn att självaste Camilla Thulin skulle komma herself
och leverera sina vackra vinterdrömmar till klänningar, som denna!

Camilla Thulins kläder är gjorda för den moderna kvinnan även om snittet påminner om det för 60-70 år sedan. Skillnaden på dagens kläder är att materialet är modernt och följsamt, inget av hennes plagg stramar eller sitter åt någonstans och allt går att tvätta i maskin snabbtorkar hängade och kanske det bästa av allt ,plaggen tål att "knölas"
i hop utan att man måste anlita strykjärnet i en resväska, overnighter eller tom i portfölj för ett snabbt ombyte till middag eller tom gala samtidigt som inget av designen, skärningen och sömnaden har tummats på.
En kvinna ska få gå klädd som en kvinna i stil och form oavsett vilket (stressigt) liv hon lever.
Alltså Camilla Thulins klänningar är precis så klassiska som dagens kvinnoliv tarvar.

Jaja, jag är helt såld på Camilla Thulin sedan jag köpte min första klänning av henne just
hos Systrarna i Handelshuset.

Idag förälskade jag mig till den milda grad i en systerklänning till
denna på bild med lång ärm i sammet.

0 comments:

Skicka en kommentar

Related Posts with Thumbnails