måndag 22 november 2010

Skäm bort dig lite till!

Jag kände mig lika grå som dagen så jag beslöt mig för att lomma bort till min väninna på Salong Riddargatan 56, för att boka tid för vinterbehandling av mitt hår. En stärkande och uppbyggande keratinbehandling som "lagar" håret behövs verkligen så här år när den torra luften både inne och ute fnasar sönder de få hårstråna man har. Jag har gjort det en gång förr, kostar nästan ingenting 250kr och håret blir så mycket starkare och glänser vackert i över en månad.

Där bland min väninnas hyllor bland hårvårdsprodukterna hittar man ofta andra lite ovanligare och spännande produkter. Jag ser speciellt fram emot julen för då bullar hon upp med bland annat underbara tvålar och krämer, härliga ljus, smycken och annat gottigott.
Idag hittade jag denna vidunderligt härliga handkräm från Abahna, 198kr som jag genast kände ett behov av skämma bort mig själv med.
Tänk er själva en kombination av doftena av frangipani och apelsin, dessutom ekologiskt, helt enkelt oemotståndligt!
Handkrämen är fylld med vitaminer, mineraler och fettsyror. Organiskt sheasmör har används i Togo i tusen år för sin läkande effekt på torr hud, Artemisiaolja används också och är naturligt antibakteriell. Kombinerad med kakao, sötmandel och kokosolja - den här rika krämen gör underverk på trötta händer.



Vi tog underbara rena doftoljor från eteriska oljor och kombinerade dem med organiska botaniska extrakt för att skapa naturligt. Influerat av världens många badtraditioner, namnet Abahna har lånats från "nhana Urdu" att ta ett bad såsom ryska "banya och prougiskaska "banho". Ett varmt, doftande bad är det perfekta motgift för stressen i ett modernt liv, så varför inte njuta av det till fullo med att skapa en behaglig upplevelse som vitaliserar ditt sinne, din kropp och din själ.

Från leverantören Saponis hemsida

På Salong Riddargatan 56 kan man även köpa doftljus och presentförpackningar från samma leverantör.

0 comments:

Skicka en kommentar

Related Posts with Thumbnails