onsdag 3 november 2010

Livslust

Sitter här lite upprymd för jag har precis i skrivandets stund
knäckt min energikod eller åtminstone känner jag mig rätt
övertygad om att när jag väl praktiserat min nya diet en månad
eller två så kommer den att ge mig min energikod.
Länge funderade jag på att är det verkligen så det är raw-food som
är den enda lösningen?
Jag vill inte alls förkasta raw-food kulturen, inte alls utan tvärtom
jag respekterar den som ett led till den självläkande människan.
Genom ren oraffinierad och oprocessad mat kan kroppen återhämta sig
och tillåtas återvinna sin hälsa men jag vill göra ett tillägg
till den nämligen bladgrönt!
Något så enkelt och okonstlat som salladsblad, blast och simpelt
ogräs, med andra ord kaninmat.
Kaninmat kommer alltså att ge mig tillbaka livsluften som jag tappade
en dag i mars i år.
Ja nu är det sagt, kaninmat alltså!
Man kan med säkerhet anta att jag kommer att återkomma i ämnet.

0 comments:

Skicka en kommentar

Related Posts with Thumbnails