onsdag 10 november 2010

Get the power you deserve!


It's now or never eller it´s now and for ever, det finns många peptalk slogans som ska få oss stackars människor att ta oss i kragen och börja ett nytt liv men det finns nog inget så effektivt och inspirerande som att söka upp och träffa positiva människor. Träffar vi dessutom en positiv människor som ler åt oss finns det ingen möjlighet att ta undgå att ta in det. Det finns inget så smittande som ett leende och ett leende föder positiva tankar. Kan vi dessutom glädjas med våra medmänniskor ökar vi vår egen nivå av lycka och det är så sant.

Som ett led i att återfinna min förlorade energi fick jag som en skänk från ovan chans att möta livsinspriations gurun Sanna Ehdin, som redan innan jag träffade henne har skapat så mycket positiv energi i mig  att detta kändes som körsbäret på tårtan.
I går var det alltså en sammankomst i guiding till att hitta sin energikod med Sanna Ehdin i spetsen.
 Mina härliga vänner slöt upp och vi åt middag med en massa prat som en förfest innan seminariet på Intiman.
Wow hela kvällen var härlig och det finns en massa som jag skulle kunna återge från seminariet men det är nog bättre för den som är intresserad att köpa och läsa boken "Finn din energikod" .
Ett ska jag dock återberätta, Sanna Ehdin som inte är bosatt i Stockholm även hon i mina öron pratar utpräglad stockholmska berättade att hon varje gång hon kör bil Stockholm brukar släppa förbi folk i köerna och stanna för varenda fotgängare och när hon gjort så tillräckligt många gånger känner hon att hon börjar le inombords och helt plötsligt får hon gensvar från medtrafikanter som ler mot henne.

Jag vaknade i morse, visserligen med en dunderhuvuvärk men lätt som en fjäder i anden. Jag har defakto varit sjuk en hel del på sistone, det tar på krafterna att rensa ut gifter och komma till insikter och det gör ont.
 En av mina insikter är gurkmejan, bilden ovan, jag har alltid skytt gurkmeja för att jag varken tycker om färgen eller smaken. Den har aldrig ingått i min kost, men nu är det ändring på det. Gurkmejan har fått en chans hos mig och ju mer jag lär mig om gurkmejans goda egenskaper kan kan inget annat än hylla den. Gurkmejan är både en bra antioxidant och antiinflammatiosk krydda , bra för ex leder och så är den billig, finns att köpa överallt. I asatiska affärer kan man få den för en spotstyver. Jag har den i kapselform men det finns verkligen ingen anledning att lägga pengar på att köpa den för tio gånger mer när de positiva egenskaperna knappast kan förbättras bara för att man kapslar in den, möjligen att den är lättare att äta.  

Jag fortsätter härmed att bana ny väg och föra in mig i en ny fåra för att få den energin som jag och varje människa förtjänar och jag har nya idéer om vad jag skall göra i framtiden för ett mer positivt, friskare och levande liv. 
Mitt egen personliga tag-line ska bli "Mitt nya briljanta jag!" Sen får jag kanske förklara en massa för folk som ännu inte gjort samma resa som jag att med briljant menar jag inte att jag är hyperintelligent, (det går dessvärre inte att förbättra) utan mer att jag gjort rent hus andligt, mentat och kroppsligt! 

Den som vill bekanta sig mer med Sanna Ehdin:
http://www.ehdin.com/

Läs också hennes blogg som du hittar här i min blogglista till höger.

0 comments:

Skicka en kommentar

Related Posts with Thumbnails