lördag 28 februari 2009

Tidig morgon i Trouville..

Grönskär i horisonten...


Jag vaknade alldeles för tidigt, klockan visade bara tio i sju. Jag som tänkt sova till halv nio i alla fall. Men det gick inte att ligga kvar, mitt sovrum fullkomligt badade i sol och det var alldeles för varmt under täcket. Ett par måsar skrek väckning utanför så jag knäppte av klockan och tassade tyst runt i huset nästan för tyst till ingen nytta för jag var ju helt ensam, ja Kelly förstås. Kelly vaknade också och tittade upp lite sömndrucket med skägget på sne och med undrande blick, vaddan detta tidiga uppvaknade? Sen tassade hon också ut till rummet och la sig till rätta i sin fåtölj och somnade om. Jag tog min frukost och satt länge tyst och bara njöt av himlen och havet

...blå blå himlar och hav för det är fest med stillheten som gäst...


Trouvillebryggorna i starkt morgonljus
Alldeles nyss var allting mörkt och kallt. Det var som det låg en isskorpa över hela tillvaron men denna morgon strålar solen och allting börjar smälta. Ja inte riktigt, det är några bistra minusgrader utomhus och snön känns isig men inombords, i själen har permafrosten definitivt släppt greppet.
Det bästa med vintern är februari tycker jag! Många anser att februari är en månad som de bara vill ha överstökad men då uppskattar de inte allt februari gör med oss när den visar upp sina längre dagarna och de första värmade solstrålarna. Det är gudomligt!

I natt glider vi in mars men det är fortfarande februari ett halvt dygn till...

0 comments:

Skicka en kommentar

Related Posts with Thumbnails