tisdag 3 februari 2009

Äventyr på hög höjd!

Bild från Box Experience AB

För några månader sen läste jag ett reportage om takvandring i Stockholm. Sen dess har jag spanat efter det.
Under min jakt efter upplevelsepresenter på nätet hittade jag takvandringen av en händelse.
Om man inte vill kliva upp i en luftballong och riskera att störta och dö, vilket jag nästan har gjort. Mja kanske lite överdrivet, det var en lätt krock in i ett hönshus med påföljden -arg bonde, men i alla fall så kan man safea och kliva upp 43m på tak på berömda hus med en takguide.
Det verkar som ett jättehäftigt äventyr att drömma om i vinterkylan. Priset dör man heller inte av.

Det finns dock några krav! Har man stark höjdrädsla så kanske man inte ska ge sig upp, lika så får man väga max 120kg!
Jag undrar? Är det för att i fall man snubblar så riskerar man att dra med sig alla i fallet? Man är ju bunden i varandra.
Kanske bäst att börja banta redan nu så att man är fit för takvandring till sommaren.
Sen måste man vara nykter och drogfri, hmm! Men om man är lite höjdrädd så kanske ett järn skulle göra susen!

BoxEperince har massor med härliga upplevelser! Kolla in!

0 comments:

Skicka en kommentar

Related Posts with Thumbnails