fredag 6 februari 2009

Nu blommar hjärtat...



Anemoner i djupaste rött, så stora att de kan få vem som helst att flämta!

Fy hundan för Stockholmsväder! Snöregn och rusk denna fredag eftermiddag, det riktigt piskar i ansiktet. Detta väder som kan få den mest optimistiske att tappa humöret.
Efter att ha klarat av ärendena och ätit lunch skulle jag köpa en liten bukett med till min väninna. Där mitt på Östermalmstorg stod endast ett ensamt tält och huttrade. Blomsterhandlaren på torget brukar inte ge sig i första taget även om vädret i dag är mer än ogästvänligt. Att han fanns där just idag är vi speciellt glada för.
Vi kliver in bakom plasten och in i ljuset och möts av…

...ja se själva…



Ljuvliga pioner! Man faller handlöst!

Pioner! Så här års? De var beställda till ett bröllop, resterande blommor gick till torghandeln. Fantastiskt tyckte jag så att andra också kan få njuta av dem även om de inte var billiga precis. Vi var några som bara inte kunde låta bli att sniffa in i dessa ljuvligheter. Vilken doft....drömlik!

Dessa bedårande ranunklar får hjärtat att fullkomligt att sjunga!

Ranuklar i alla färger, röda organga, gula, vita. Jag föll för en romantiskt rosa ranunkelbukett till min väninna.

Snopet och överraskande kom buketten med tillbaka hem. Det visade sig att min väninnas salong var stängd denna dag, ingen där och jag kunde inte lämna över buketten.

Nåja...nu är jag inte så ledsen längre men min väninna kommer nog bli desto ledsnare när hon ser vad hon missade. Jag hoppas dock kunna få göra repris på detta.

Den rosa ranunkelbuketten!

0 comments:

Skicka en kommentar

Related Posts with Thumbnails