onsdag 8 april 2009

Ett jävla gnäll...

Tittade på Nyhetsmorgon där det diskuterades kvinnors gnäll och vad säger man?
Att allt är relativt!
Tidningen Tara har gjort en undersökning om vad män önskar sig av sin kvinna.

Här 10-i-topp-listan över 40+ männens relationsönskemål:
1. Var mer nöjd med dig själv 55%
2. Överraska mig någon gång 25%
3. Sluta klaga på mig 19%
4. Fråga mig hur jag vill ha det i sängen 17%
5. Skratta mer åt mina skämt 13%
6. Börja träna så du får snyggare kropp 10%
7. Var sexigare 8%
8. Var bättre på att uppvakta mig 7%
9. Var bättre på att prata om vår relation 7%
10. Var smartare 5%


På tredje plats i den undersökningen kom att kvinnor ska sluta gnälla så mycket på sina män.
Erik Hörstadius och en parterapeut diskuterade detta och det var ju rätt kul!

Hon sa: 1 man på 5, dvs.19% av männen vill att kvinnor ska gnälla mindre på sin man!
Han sa: Jag hör ju dagligen att det är många fler!
Haha allt är som sagt relativt!
Han sa: Efter ett tag slutar kvinnan att vara den glada ”nippertippan” som han blev kär och vill börja göra om honom.
Hon sa: Ja så är det förmodligen, i en relation måste man relatera annars finns det inget bränsle för den glada ”nippertippan” att försätta vara glad. Att smila in sig för henne en tid i början av relationen genom att städa och fixa är ingen bra lösning för en långvarig relation, om man inte orkar fortsätta med det.

Hon gav en förklaring till gnället. Kvinnan tenderar att leva i sin relation hela tiden som ansvaret för barnen och hemmet och därmed relatera till mannen medan mannen kliver in och ut ur relationen hela tiden och när han kliver in igen är han en mer nöjd person medan hon är mer missnöjd.
Att hennes gnäll visar ett missnöje och antyder till att en förändring måste ske är tydligt.
Men det finns kanske andra sätt att söka sig fram sa hon.
Han sa: Som att manipulera fram sin vilja utan att man märker det?
Ja, han måste ha det jobbigt hemma!
Jag frågade Lasse om jag gnäller mycket? Ja sa han!
Ja vad säger man? Som kvinna, hur man än vrider och vänder så har man rumpan bak.

Men för att ta upp ett annat ämne än kvinnligt gnäll! Manligt gnäll!
Svt Rapport presenterade den 23 jan en undersökning om att på jobbet är det mest männen som piper.

P.S På pkt 10. tyckte Lasse att: Ja det vore trevligt med en smart kvinna istället för en smartass som jag har!

0 comments:

Skicka en kommentar

Related Posts with Thumbnails