fredag 24 april 2009

...and I am a rainbow too..

Som gammal party-principessa kan jag inte låta bli att undra om något någonsin kommer att förändras?
Vad i hela friden menar hon då? Jo Coctail klubb på Café Opera för vuxna!
Men hur vuxen skulle man egentligen vara?
Övervuxna tycker jag nog att de flesta var där i kväll. Eller kanske är det verkligen så som jag i hela mitt liv trott att vi i vår generation vägrar att bli vuxna och de som var där tillsammans med oss ikväll har blivit vuxna och vi stannat i växten på något sätt?
För hur mycket vi än försökte så kände vi oss ändå yngst, på gott och ont.
Till sist beställde vi som sig bör in mera bubbel för att inte falla ur form och då fick vi tom ett nytt bord?!? Vafalls på Caféet är det något vi missat. Ja tydligen men vi orkade inte bry oss.
Cotton Club med Gladys del Pilar serverade goda 80-tals slagdängor och vi svängde oss glatt på dansgolvet, dvs jag gjorde det.
Mot alla odds och till min stora förvåning blev jag uppbjuden till ”Thats the way I like it” i Cotton Club-version av min egen man! Jag som aldrig någonsin under mina glansdagar blivit uppbjuden av någon.
Kvällen var skitkul även om när vi klev in inte trodde att vi kände någon, kände igen de flesta trots de sista 20 årens rynkor.
Lite glada kände vi oss i alla fall för vi tyckte nog att vi var de yngsta i lokalen.


P.S Johan Kinde kände nog sig också som yngst ikväll för de 2 unga 20 åringar han gick hem med fick bära sig själva på ryggen medan han endast bar deras blå shoppingbag..eller så vet han precis hur gammal han så varför nöja sig med en 40 åring när man kan få två 20 åringar!



Cotton Club anno 2009, alltså inte som de såg ut under sitt första gig på Strömpaterren 1984!

0 comments:

Skicka en kommentar

Related Posts with Thumbnails