måndag 1 mars 2010

Lovely Peter...

Peter i Svt i morse...

Visst var det många bra låtar i som gick till final i årets melodifestival. Många unga stjärnskott och en flickgrupp och en riktigt duktig tjej.
Det som slår mig är att det i år var många ballader som hade tagits ut. Kanske är det så att det är en ballad vi ska skicka till Norge i år och vad ska då skicka?
Valet är ju inte så svårt alla som känner mig fattar ju att min röst faller på denne multibegåvade unge man, som inte bara bränner genom tv-rutan med sin strålglans utan sjunger med en röst som väcker känslor som man trodde var bortglömda, begravda eller helt enkelt inte fanns.
"Hollow" eller vilken annan ballad som helst hade fungerat för Peter Jöback att sjunga i melodifestivalen.
Jag är så glad att han ställde upp och ja...visst har alla varit duktiga i år, alla som inte kom med och alla som fick en biljett till finalen men till Peter Jöbacks nivå är det ljusår.
Sorry folks men så lyder min dom och ska Sverige ha någon chans i konkurrensen med öststatsländerna så är det en ballad med Peter Jöback vi ska skicka om det nu blir en ballad vi har att välja emellan.

Den här är säkert hur olaglig som helst men hela YouTube är redan översållad med Peters bidrag.

0 comments:

Skicka en kommentar

Related Posts with Thumbnails