fredag 2 oktober 2009

Krispig dag!


Grönskär i flera nyanser av blått mellan tjocka moln och hav.

Det är en krispig morgon vi vaknar på Sandhamn denna morgon.
Solen lägger sina långa strålar på den lila ljungen och får den att lysa mellan skuggorna. Solen värmer husväggen där min hund Kelly sitter och trycker sig i värmen.
Luften känns kall trots att vinden har mojnat, termometern visar 7 grader.
Jag har börjat rusta huset för vintern, utemöblerna är inplockade och blommarna inflyttade, jag klyver ved för spisen och vedugen och staplar prydliga högar framför spisarna. I höst slipper jag handhugga veden för jag har skaffat mig en mekanisk vedklyv.
Jag trodde inte att man skulle kunna arbeta sig varm med en klyv som gör allt arbete åt en men svettig blir man av arbeta med maskin också, konstigt!



Solen lyser upp Kniphalsen och Korsö medan vår del av ön ligger i skugga



En bit bred regnbåge uppenbarade sig plötsligt långt bort i horisonten mot Almagrundet


De flesta av mina nyplanterade 70 tulpanlökar låg upplockade och uppfläkta i rabatten! Räven har nog busat med mig:-)

0 comments:

Skicka en kommentar

Related Posts with Thumbnails