tisdag 13 oktober 2009

Humanity for all...



foto: Tintinstyle.se
När man ligger sjuk får man planera dagen noga för det är inte så många saker man orkar med och dessa få saker ska räcka hela dagen. Man får lägga upp tiden på ett sätt att orken räcker och tiden inte blir för lång till Lasse kommer hem.
1. Glo på TV, Nyheter och väder, konstaterar att det är fortsatt kallt och kallare ute,
Efter Tio med Malou om hur man vinterplanterar i krukor så att inte växten fryser i hjäl, sen är jag fed up med TVn.
2. Dags att läsa tidiningen
3  Surfa på nätet.
4.Ett uppfriskande samtal med en god vän, dvs om den goda vännen har tid med ett långt samtal.
Jag hade sinkadus i dag. Jag fick ett par riktigt goda skratt på morgonkvisten och en hel del matnyttig att sysselsätta mig med under resten av dagen. Tur som en tok har jag med så goda vänner.

Under vårt samtal gick vi bland annat igenom en partykväll på Stureplan.se, Anita och Marianne har visst varit och gjort stan osäker igen! Så kul med fotografer med bra humor och vem sa att man inte kan gå ut om man fyllt 40?
Kom igen 20 taggare när ni fyllt 40 och se som ni pallar trycket, det gör Anita och Marianne nämligen (som egentligen heter något annat)



Humantity for all- armband är något jag blev tipsad om under samtalet med min goda vän och naturligtivs tingar jag för ett på direkten, inte bara för att det är ett läckert armband i läder som man virar 5-6 varv runt handleden utan för att det främjar något gott också.
Armbanden är ett välgörenhetsarmband, av inköpspriset går nämligen 20% till Röda Korset och 5 % till Environmental Organisation , Al Gore kommer väl  alla ihåg? Han har också fått Nobels fredspris för att han vill gott till inte bara alla människor utan hela Tellus.

Armbanden finns att köpa för en överkomlig summa, ja förstås hos Systrarna i Handelshuset i Saltsjöbanden, where else? Om du inte bor i Saltis ta en omväg alt. gör en utflykt till denna butik för det är det värt!
Ok har du verkligen inte tid men vill ha ett armband i alla fall så finns de även att hitta på nätet som t.ex  Nelly.com och Tintin Style.se

...och nu är orken slut för denna gång, dags för huvudvärkstabletten och sömn.

0 comments:

Skicka en kommentar

Related Posts with Thumbnails