tisdag 7 juli 2009

Speechless...


Michael Jacksons syskon och barn
Foto: Aftonbladet

Jag sitter och ser en kungabegravning, med kungen i guldkista i en stor konserthall i Staples Center, LA , hyllningar och sång av kända artister och hela Michael Jackson familj på scen och som avslutning dottern Paris tårfyllda korta avsked.
Jag är mållös och känner mig rätt illa mods, illa för Michael Jackson rycktes bort från sina barn och resten av världen lika brutalt plötsligt som min vän rycktes bort från sin familj och resten av världen för precis ett år sen.
Jag känner mig illa till mods för alla fina ord som får mina ögon att tåras och som nu skickas till Michael Jackson, ord som han förmodligen aldrig fick höra när han var i detta liv, ord av stöd och erkännande för den han var som han troligen hade behövt få höra från viktiga människor i sitt liv, människor som svek när han bäst behövde deras stöd för hur mycket lidande kan en man ta under sin livstid egentligen.
Foto: Aftonbladet
Lidande som han förmodligen inte orsakat sig själv om han hade fått den kärlek han gav till alla och världen.

Jag har aldrig ägt en Michael Jackson skiva, tyckte inte det behövdes han spelades så mycket ändå att det räckte. Jag kommer ihåg att jag satt en dag på jobbet när man radion berättade att nu hade fartyget med Bad skivan kommit till Värtahamnen, wow ett helt fartyg med bara hans skiva tänkte jag då, idag tänker jag hedra hans minne med att köpa en musik dvd med Michael Jackson.
Alla pratar om alla vilken deras MJfavorit låt är och de flesta verkar välja Billy Jean, kanske för att den en av de mest spelade, MJ själv hade en favorit enligt bästa vännen Brooke Shields, Smile från filmen Moderna Tider av Charlie Chaplin, mest har vi nog hört den med Nat King Cole. Jag kan förstå att MJ hade denna melodi nära sitt hjärta med all ensamhet och sorg han fått har behövt dölja.

Smile though your heart is aching
Smile even though it's breaking
When there are clouds in the sky, you'll get by
If you smile through your fear and sorrow
Smile and maybe tomorrow
You'll see the sun come shining through for you
Light up your face with gladness
Hide every trace of sadness
Although a tear may be ever so near
That's the time you must keep on trying
Smile, what's the use of crying?
You'll find that life is still worthwhileIf you just smile
That's the time you must keep on tryingSmile, what's the use of crying?
You'll find that life is still worthwhileIf you just smile

Jag väljer You are not alone men i dag är det Speechless som gäller

Rest In Peace Michael Jackson!







0 comments:

Skicka en kommentar

Related Posts with Thumbnails