torsdag 23 juli 2009

Somewhere over the rainbow...


Dagar som denna när jag funderar på vad det är som sker i vår nära omvärld och varför världen ser ut som den gör. Gotlandsfärjorna som krockade fullastade med turister, Volvo som blöder 20 milj. kr/dag, den 60 åriga kvinnan som inte längre stod ut och tog sin 81 åriga mamma av daga, barn som körde mc cross olovligt och krockade med varandra och en av dem dog, när jag sen jag glömde att jag tvättat en röd matta innan jag lade in ett 10- tal splåjtans nya vita frottébadlakan i tvättmaskinen, nu ser alla badlakanen ser ut som de fått scharlakansfeber.

Ja en dag som denna får jag bara lust att måla mina läppar överflödigt röda, trä en hawaiansk jätteazalea i håret och en lei av bougainvilla om halsen, ställa till med en luau och dansa bort dagen.

Lyssna på denna ukulelespelande hawaiian, Israel Kamakawiwo'Ole hörde den idag, helt underbar!
Tvärr dog IZ alldeles för ung, 38år av fetma, men va goo han är...får mig att glömma allt elände för en stund.

Läppar lånade av Sminkan www.sminkan.blogg.se





0 comments:

Skicka en kommentar

Related Posts with Thumbnails