torsdag 30 juli 2009

Lugn! Alla ska med...



En vinterdag kan jag stå i hamnen kl 15-16 och inte träffa en enda av öns ca 100 levande själar.
Så här ser det ut en solig sommardag i slutet av juli. Tärnan har just avgått med en full last, Sandhamn, Cinderella och Waxholm III ligger inne för att hämta upp sina resenärer.
Jag gjorde ett snabbt överslag att om båtarna tar fulla laster en dag som denna så stod över 1000 pers på bryggan i går eftermiddag!

Inte undra på att vi inte fick plats vid poolområdets restaurang och fick vänta länge på serveringen på värsan, där för övrigt alla dagens rätter tog slut, tom strömmingen!
Det finns en flip side med denna ö och det är, havet, naturen, luften och stränderna och allt det andra vackra sen finns det en flop side och det kan alla se ovan.
Fy för den att bo mitt i byn under sommaren, jag är inte avundsjuk. Däremot kände jag mig oerhört priviligerad när jag slängde mig på min svarta höj efter att ha vinkat av mina kära och nöjt drog mig tillbaka till lugnet på andra sidan ön, bort från trängsel och stök och alla turisterna, tillbaka till hängmattan och den svalkande brisen.




Lugn alla ska med... ja nästan alla. Här står ett snopet gäng som inte kom med!
Men strax där efter kom en mindre båt och plockade upp även dem. Se den glada damen i vitt som pekar på Delfin som är på väg in. Tack Cinderellabåtarna för att ni tar ansvar för era resernärer och inte akterseglar någon!

0 comments:

Skicka en kommentar

Related Posts with Thumbnails