tisdag 1 mars 2011

Svart på vitt!



 Mina nyinköpta svarta träskor från a.nordin
Kolla in deras hemsida, man blir lite glad åt alla skor som kör i väg Klicka här!

Det finns dagar som jag ärligt talat både känner och tänker svart och vitt. Men det behöver inte betyda att jag fastnat i mina föreställningar om hur livet är. Fast ibland är det lätt att det blir så, som igår morse när vi åkte från Sörmland till Stockholm på de eviga vintriga vägarna, då tänkte jag hur mycket jag aldrig mer vill uppleva en vinter, där allt i naturen är svart eller vitt, inklusive alla nyanser av grått. Det är lätt att bli modlös och det måste man ta på allvar och snabbt råda bot på.
Jag har mina knep, jag tar tjuren vid hornen och går till attack, tur till Fabriksboden i Gustavsberg där det pågår lagerutrensning för fullt. Jag fann utgående Höganäskeramik till vrakpris, djupa tallrikar för 29kr st samt muggar 99kr per 4 st. Det är ju fantastiskt, jag kompletteringköper en uppsättning tallrikar i svart  och muggar i vitt.

Sedan forsätter jag till Saltsjöbaden till favoritbutiken Systrarna i Handelshuset för att botanisera bland allt svart och vitt.
Det känns nästan lite ruggigt när jag kliver där för det är som butiksinnehavaren redan tänkt tanken fullt ut med tanke på alla arrangemang i svart och vitt, väldigt smakfullt.




 Vit ostronskål från Mateus och snygga läderbälten
Foto: Höganäs 
Djup tallrik från Höganäs. Jag fyndade den i glasig svartglasyr.

Foto: Höganäs
 Jättefin mugg, 45cl i vitt till vrakpris från Höganäs.

 Massor med snygga armband i svart hos Systrarnas från mina favoritmärken, Edblad & Co, Åska mfl.

Armbandet Alice från Edblad & Co är på favvolistan! Fölsis tips kanske:)

Efter mitt besök hos Systrarna i Handelshuset åker jag hem med några feel-good saker i kassen, för utom de underbara blommande träskorna i nubuk med sviktsula fanns där 2 st nagellack från Snow Crystal, en sjal från Silk Route, handkräm och parfym från Clean samt ett par rose& patchouli doftljus från Collection Colori och vips var den svart-vita känslan som bortblåst.

Tips! Gå in och gilla  Systrarnas facebook-sida för inspiration och kanske tom boka ett besök till Saltis

0 comments:

Skicka en kommentar

Related Posts with Thumbnails