lördag 5 mars 2011

En magisk lördagmorgon!

Varenda kotte ung som gammal har flytt stan, det luktar sportlov lång
väg. Jag har full förståelse för vem vill vara kvar istan när man
inte måste en dag som denna? Efter så många och oändligt långa
månader av kyla och mörker och när det så att säga blir legitimt
att skolka från jobbet och stan så gör man det, så även jag även
om jag är lite sen i starten.
Men i genäld får jag njuta av en ensam stund med bara mig och stan.
Strandvägen är öde, inte en bil i sikte, på NK Expressen
(spårvagnen) färdas bara jag och en riktigt gammeldags konduktör:),
Kungsan är folktom likaså en en mans ( kvinna) busstur till Slussen
men sen är det slut på friden.
Slussen fullkomligt kokar av folk, Stavsnäsbussen är denna morgon
utökad med en extra buss. Men det var härligt så länge det varade.
Ett plus är i att alla människor på bussen är glada och
förväntansfulla, alla vill ut till skärgården och njutaa av helgen!

0 comments:

Skicka en kommentar

Related Posts with Thumbnails