tisdag 8 mars 2011

Ren och skär glädje!

Nya melaminmuggar för picknick från Rice, plåtlåda från Boite a Bijoux

 Värmeljusglas från Iittala

 Cerise-rosa vårsjal inköpt hos Systrarna i Handelshuset
 
Isflaken dundrar mullrande utmed stadshusens plåttak och det gäller
att hålla sig undan mer än någonsin men jag ser ingenstans
snöröjare som spärrar av gator däremot fler människor än
någonsin som ilar fram på de fortfarande isiga gatorna.

Solen gassar och leenden sprids när blickar möts, man slänger snabba blickar
uppåt taken när en "Risk för snöras"-planka passeras och hoppas
att inget ska falla ned just i det ögonblicket.
Tillvaron känns ljusare och lättare som om marsluften vore mera syresatt.
Även jag känner mig ljusrae och lättare i sinnet och kommer på mig själv att
jag systematiskt börjat omge mig rosa-lila-cerisa accessoarer och
små må-bra interiörer.
Det känns om det är ren och skär glädje i luften just nu!

Mjukrosa sjal från Maya, finns hos Systrarna i Handelshuset

p.s rosa har alltid varit en favorit-färg:)

0 comments:

Skicka en kommentar

Related Posts with Thumbnails