måndag 28 mars 2011

Sommartid

Igår vred vi klockan tillbaka en timme och jag kan inte komma på att jag någonsin har blivit så glad över att förlora en timmes sömn!
Sommartid lovar ljusare och varmare tider och som så många med mig har längtat! Den här vintern har verkligen varit en knäckare, mörk och kall som en jordkällare på medeltiden men nu äntligen, bort med isen och fram med knopparna.
Min goa kompis från Unicef här ovan får snart gå av sin tjänstgöring som ljusbringare och ledstjärna på min handväska och gå i sommaride.
Till skillnad mot våra levande björnar som abrupt blir väckta i förtid av både forskare som vill kontrollera björnarnas fysik mitt i sömnen till skidåkande barn som ramlar ner i idet så ska min lilla björn få lugnt lägga sig till ro i en byrålåda för att ömt väckas till vintern igen.

0 comments:

Skicka en kommentar

Related Posts with Thumbnails