fredag 25 mars 2011

Kärlek på löpande band!

Det är väl en himla tur att chocolaterierna har vunnit mark även på våra breddgrader så inte bara europeerna på kontinenten får förmånen att ha sina kvarterschocolaterier.
För finns det något så njutningsbart,utom att äta dem som att stå framför en pralindisk och välja sina chokladfavoriter och få dem plockade i en vacker ask av en expedit i vita handskar.
När jag bodde i Frankrike köpte vi alltid en liten handplockad ask på fredagarna för att unna oss något gott till kaffet eller efter middagen eller bara för att äta utan anledning.

Nu är vi så lyckligt lottade i min stadsdel eller ska jag kanske säga, jag är lyckligt lottad för jag har två chocolaterier bara ett kvarter från mitt hem. Lucky me!

Les Chocolates på Storgatan 25 och det senaste tillskottet Chokladfabriken i Masion Pierres gamla cateringlokaler på Grevgatan 37. Nu behöver jag inte åka ända till söder för att köpa praliner.
www.chokladfabriken.com/butik_och_cafe/

Lite ledsen blev jag att bli av med världens bästa "hämtmat" när Maison Pierre flyttade men vi har ju Hallen kvar och vilken chokladälskare säger nej till en chokladfabrik i sitt kvarter där man kan få kärlek på löpande band?
De här underbara pralinerna låg i den fina vita runda asken med svart sidenband, hemburna till mig av min gulliga väninna runt knuten!

0 comments:

Skicka en kommentar

Related Posts with Thumbnails