tisdag 22 mars 2011

Klicka på med färg i tillvaron!

Att bli en bra målare och kunna sätta rätt färg på omgiviningen
är en sak, det krävs en hel del talang och övning för det. Men för
att sätta färg på tillvaron krävs bara lite lust och fantasi.
Jag har mina egna små egna knep som jag drar till med för att bringa
färg vardagen i väntan på glada färgklickar i naturen iform av
snödroppar, krokus,tusslilago, vit och blåsippor. Mitt sätt kanske
inte är i allas smak men för mig gör det underverk.
När säsongen för vinterkängorna och mössan drar över tiden, virar
jag knalliga sjalar runt halsen som kontrast till mina mörka kläder
och härom dagen slog jag min omgivning med häpnad i ett bjärt rosa
nagellack.
Nagellacket som för övrigt är från Snow Crystal väckte
uppmärksamhet för att färgen lyste grannt i den annars så grå
tillvaron (och för att jag aldrig brukar ha nagellacket.) Men nu så...

De fina rosorna i pastellfärger fick jag av min syster, en riktig
piggelinbukett!

0 comments:

Skicka en kommentar

Related Posts with Thumbnails