söndag 27 februari 2011

Esther 1 år

Tiden går fort när man har roligt och nu har vårt lilla stjärnskott hunnit uppleva ett helt år!
Fast det känns nästan på håret!

Esther 1 år!

Precis innan jag skulle börja rigga upp kalaset, släpper jag ut hundarna på bakgården efter att få klartecken att alla rådjuren givit sig av. Jag följer efter hundarna med kamera för att börja föreviga stunden för Esthers 1 årsdag.
Hundarna drar i väg upp i skogen och kvar på planen står jag öga mot öga med en älg (kalv)! Nu förstår jag varför rådjuren sprang undan, jag kallar in hundarn men Wilma vill skrämma bort älgen och börjar skälla och springa emot den, Esther som följer Wilma uppträdande i allt, på gott och ont dyker snabbt upp och för att göra detsamma.

Hus/busälgar!

Vad Esther inte har lärt sig under sitt första år är att älgar är duktiga på att sparkas, det vet Wilma som stannar på behörigt avstånd. Stannar gör inte Esther som helt orädd springer skällande fram till kalven, som till hennes och även vår stora förvåning börjar jaga henne, jag får tag på Esther och springer därifrån med kalven jagande oss.
Vi hinner i säkerhet medan Wilma gör klart jobbet och jagar i väg älgen till skogs. (Men bara för att återvända med sin mamma kon, och sitt syskon:))
Det blev ett spännande avslut på Esthers första år som kunde ha blivit det enda. Sen blev det ett väldans gott kalas för att fira in det andra årets början.
Esther 5 mån (foto AnnaKarin F)
Dagens tårta, blodpudding, med leverpastejfyllning, toppad med köttbullar serverad med kyckling stick! Mums!


I väntan på tårtan med bästa vännen Wilma!

0 comments:

Skicka en kommentar

Related Posts with Thumbnails