fredag 4 februari 2011

En köksdag!

Jag älskar mitt kök!

För att inte bränna ut sig på sitt jobb behöver man i bland byta arbetstider och tom bryta sig ur sitt kontor, skrivbordet och sina arbetsuppgifter och göra något annat som till exempelvis tillbringa tid i köket.
Jag älskar att tillbringa tid i kök, det är bland det bästa jag vet, i ett kök känner jag mig kreativ, i ett kök nära kastrullerna känner jag mig hemma, det hindrar mig från att bli stressad och utbränd.
Så i dag flyttade jag och min dator från skrivaren i arbetsrummet ut till köket och där blev jag sittande hela dagen att utföra mina arbetsuppgifter, skriva rapporter, adminstrera, intitiera och ge feedback till olika projekt.
Riktigt skönt och avkoppland att inte behöva lägga tid till att ta mig till fikarummet eller lunchhaket eftersom både kaffeautomaten och kylskåpet endast krävde att jag tog ett steg från köksbordet.

Jag behövde inte heller jäkta mig igenom alla arbetuppgifter eftersom jag inte ens gick ut denna dag, jag hade inte några hundar i huset som behövde rastas, full koncentration på arbetsuppgifterna, snabba puckar i telefon för att sedan borra in i dokumenten igen.

Klockan 18 på kvällen förflyttade jag mig faktiskt ända till Gamla Stan,  en bil stod en bil och väntade på mig utanför porten för att köra mig till konferensbord alt matssalsbordet där jag packade upp min dator. Samtidigt som jag åt middag producerade jag ett protokoll. Flera timmar senare närmare bestämt kl 21.30 gick jag efter att blivit skjutsad hem till porten ut och handlade mat i den kvällsöppna matbutiken. Butiken som anpassat sina öppettider och sortiment (man kan köpa färdigmat för 3min uppvärmning och en halv ost) för sent arbetande karriärister. Det känns skönt och avkopplande att omvärldsservicen anpassats sig till hur folk arbetar nu för tiden.

Märk väl jag skrev inte lever utan arbetar, nä för faktiskt så är det inte någon drömtillvaro, snarare ett ännu snabbare sätt bränna slut på alla resurser man har. Jag har ställt mig själv frågan varför jag gör det här för även om jag älskar mitt kök så vill jag inte sitta där framför en dator. Så nu har jag flyttat från köket till vardagsrummet med min dator, där sitter jag nu med den i knät och kopplar av framför tvn:)

0 comments:

Skicka en kommentar

Related Posts with Thumbnails