lördag 19 februari 2011

Rött e sött!

I dag känner jag för att hylla mig själv! Nej det är inte min
födelsedag men jag tycker ändå jag är värd extra uppmärksamhet,
från mig själv.
Efter veckor av allt från orkeslöshet till tung trötthet,
småkrämpor, ont i halsen, förkylning, värk i min fotskada från
förra året till en crescendot med att jag var tvungen att ta mig till
min husläkare och checka ut en penicillinkur känner jag nu till slut
att energin är på väg tillbaka.
Därför skall ge mig själv extra uppmärksamhet idag!
Jag plockar ihop en för dagen röd "mig"- symbol av mina
plexiglassmycken som jag är så barnsligt förtjust i. De kommer
Design Helena Berggren, just mina plexiglas bokstäver och andra
figurer har jag köpt hos Systrarna i Handelshuset.

Design Helena Berggren:
http://www.designhelenaberggren.se/se/
Sen bjuder jag mig själv på en röd (grön) drink. Den här är min
nya favoritdrink.
Fast den som vanligt består av grönsallad så är den läckert röd .
Den röda färgen kommer av rå rösbeta.
Förutom sallad och rödbeta har jag mixat i kiwi, lite hallon och
päron.
Drinken är riktigt mumsigt tyckte till och med Lasse som drack ett
glas härom dagen.
Lite uppmärksamhet utanpå och lite uppmärksamhet innanför gör gott
i själen en iskall dag som denna!

P.s de rosa rosor fick jag av min älskling på alla hjärtans dag i
måndags.

0 comments:

Skicka en kommentar

Related Posts with Thumbnails