tisdag 6 juli 2010

Från Trouville till Copacabana på 10 min

Finns det någon bättre vardagslyx som dessutom för oss lyckliga
satar är gratis än att med vindens fart få trolla oss från en ensam
solvarm klippa i Trouville till nöjesmetropolen mitt i byn.
När jag och min väninna bromsar in våra rymdfarkoster med lätt
solbrända näsor ljuder underbara toner om en showgirl vid namn Lola
från bryggan.
Det blir helt enkelt omöjligt att värja sig, det börja rycka lite i
benen.
Alltid lika unga och fräscha Richard Häger och hans tiomanna Cotton
Club spelar just då Copacabana.
Man blir ju alldeles till sig av glädje över den enorma lyxen och det
med tanke på att dessa gossar i sina vita kostymer står och gör ett
gig för Gotland Runt-seglare som ändå är någon annanstans och
mäter segel så känns det som vi kvinnor fourty-something får ha dem
alldeles för oss själv.
TACK Jens D för att du fixar så bra och får oss att må ännu
bättre.

Allt detta förstärks med att vi får önska låtar och det gör vi.
Vi har ju dansat till alla discolåtar som kommer från scen med just samma
Cotton Clubb sen åttiotalet när vi alla var twenty-something.
Just denna dag består alltså den huvudsakliga publiken av idel
blonda, solbrända skötsamma kvinnor i vita linne byxor o vita toppar
som de få männen som var med mer än gärna ville bjuda på rosévin.
Ain't no stopping us now, we're on the move, we got the groove....

p.s
Sorry Hoffmann Cirkus.. hur ska jag uttrycka detta diplomatiskt?
Detta är inte ett after ski, beach eller sail band.
Detta har en helt annan, en helt egen plats i kvinnohjärtat.
P.s 2
Min önskelåt var Kool and gang´s, Ladies Night! Passande va´ haha..

Lyssna på Cotton Club och hör vad ni missade...shake it loooooose!

0 comments:

Skicka en kommentar

Related Posts with Thumbnails