onsdag 7 juli 2010

28 grader i skuggan...

Det är fortfarande förmiddag klockan är knappt efter 10, jag och
hundarna flämtar i värmen men jag ska inte klaga. Om några dagar ska
jag befinna mig i norraste Norrland och där lovar meteorologerna regn
åska och 10 grader för den kommande veckan. Urk!
Medan jag njuter av mitt morgonkaffe och fil ur keramikmugg och
tillhörande skål som en av mina talangfulla vänner Cattis (hon med Systrarna i Handelshuset) drejat och
skänkt mig tittar jag över havet som är fullt med tomma mastar, det
är den årliga Gotland Runt starten som utspelar sig framför mina
ögon. I bild någonstans bakom Margueriterna på bordet.
Från Skanskobben, målgångskuren vrålar en förtvivlad röst ur en
megafon -Visa nummer, vääänd! till mollokna seglare som för andra
året ser en trött seglats utan vind framför sig. Illusionerna grusas
redan innan de har hunnit byggas upp.
Jag däremot känner mig rätt nöjd, min axelskada känns bättre och
jag funderar på ytterligare en dag på stranden...det är säkert
över 20 grader i vattnet idag.

P.S
Frukostbrickan är från Rice och kommer också från Systrarna i Handelshuset

0 comments:

Skicka en kommentar

Related Posts with Thumbnails