fredag 8 januari 2010

Räddare i nöden!

Det var just när livet snuddade vid ett bottenrekord och den där huvudvärken som tryckte någonstans långt där bakom ögonen hade börjat påverka humöret som det hände.
Det var som en magisk kraft slog ner där jag befann mig nedfrusen i permafrosten i både tanke och handling guldglitter och diamantskimmer började helt plötsligt stråla rakt ut i kosmos från min plats på jorden.

Detta hände för cirka en och en halvtimme sen:
Jag tog med möda på mig min polarutrustning och gav mig med livet som insats ut för att slåss med köldgraderna i min på jakt efter något som skulle kunna pigga upp tillvaron.
Nere på stan hittade jag det där spelet som vi spelade så mycket under nyår, Bezzerwizzer, kanske det kunde bli till tröst för helgen för att vara utomhus längre tider är ju inte att tänka på.
Det visade sig att man just nu fick två spel till priset av ett, vilken lycka och så generöst, alla vet ju hur dyrt det är med spel för vuxna idag (400kr-700kr). Prisa Akademibokhandeln!

Inte nog med det, det är en stor lycka i livet att känna en bagare som har ett gott hjärta och tycker om sina medmänniskor. Vi får ju inte bara grönsaksresterna från smörgåstårtorna till de vilda djuren utan även leverans på det som gör livet värt att leva för oss stackars satar.
Den gode bagaren hann i kapp på vägen hem från stan och levererade personligen en påse med…ja kolla själva!

1 kommentar:

Related Posts with Thumbnails