torsdag 8 september 2011

Dagar att minnas

När jag väl började bläddra bland fotona strömmade minnena
tillbaka och jag kände att jag inte kan sammanfatta sommaren utan att
inkludera åtminstone en dag på bryggan. Det vore fel mot ön och
framför allt Seglarhotellet som satsar så mycket på att roa oss.
Alla dessa fantastiska artister som kom kommer ut under bästa
semestertid och underhöll med god musik.
Gratis för gästerna men säkert kostsamt för hotellet. I år har vi
fått njuta av bl.a. Daniel Adams Ray, Erik Hassle, Blacknuss Allstar,
Erik Gadd, Swingfly, Uno Svenningsson och så klart ELDKVARN, här med
Plura på scen.
Wow vilken konsertsommar, värt hur mycket som helst.
Värsan har också bjudit till med heldags underhållning under flera
tillfällen. Underbara Inez och Per underhöll under soliga dagar både
lunch och middagsgäster och vi satt förstås bänkade. Sedan har det
varit både jazzkonserter i kapellet och underhållning i Bageriet.
Ovanpå det har after sail-banden avlöst varandra i ett pärlband
varje fre-lör. Det är ofta kul även om mina after sail besök varit
färre i år, man kan ju inte bara roa sig, måste ju vila också:)
Vissa av banden har inte bara förmågan att spela och sjunga bra men
även vara suveräna lekkedare som rycker tag i folk så hela bryggan
gungar.
Den enda besvikelsen var det förr så hyllade bandet Hoffmans Cirkus
som enligt min mening passerat sin expire date. Accorden kändes
tröttare och energin i låtarna rätt grötig och seg.
Men de verkliga artisterna på ön har mina vänner varit, vilka
sötnissar och vilka karaktärer, som nissen i Texasstyle. De har inte
bara roat sig själva utan även bjussat på sig själva och gjort
dagarna värda att minnas.
Specilellt denna sommar har en vän stått för mycket av
underhållningen. Hon som syns till hälften på bild, men är allt
annat än en halvfigur.

Jag känner mig verkligen priviligerad som fått uppleva allt detta
denna sommar.

0 comments:

Skicka en kommentar

Related Posts with Thumbnails