tisdag 13 september 2011

Änglar och syndare!

Det talas mycket om Katia idag och väderkartan visar ett enda stort
moln över hela Sverige. Visst kan man känna orkanresterna vina i
träden och regnet smattra i byar, stundom hårt men för mig spelar
inte Katia någon roll, det känns bara som en semesterdag att inte
kunna göra något nyttigt utomhus.

Jag tog en morgonpromenad tidigt och nu tänker jag inte gå ut mer
idag.
Jag skämmer bort mig själv med brasa, lite ljus och blommorna som jag
plockade på den regniga morgonpromenaden.
Jag skämmer även bort mig själv med min nya favoritkock på TV,
Nigel Slater. Nigel som inte lagar mat för nytta utan för nöje. Helt
i min stil!

Jag älskar Nigel Slater's Simple Suppers. Idag sänds ett avsnitt som
heter "Saints and Sinners", härligt!

Jag kan inte annat än hålla med Nigel, mat ska alltid smaka bra och
helst med lyxig känsla även om det är vanlig vardagsmat och ska man
lyxa till det ska göra det ordentligt, men hålla balansen i lyxen.

Idag efter promenaden äter jag en god grönsakssoppa till lunch och
lyxar till med Tart Tatin till dessert, en riktig höjdare i
äppelkakegenren.

0 comments:

Skicka en kommentar

Related Posts with Thumbnails