lördag 23 oktober 2010

Leva livet i Kungslador

Jag hade ingen aning var jag egentligen hamnade så jag hann aldrig
bygga upp några förväntning. Men hade jag haft några
förväntningar så hade de garanterat uppfyllts.
Ett kan jag säga att på den Gotländska landsbygden har man alla
ingredienser och förutsättningar för att lyckas med bygga omhuldande
miljöer för själen och färgsprakande tavlor för ögat.
I Kungslador i Tofta kan man äta en ekologisk lunch eller ta en god
fika bland odlingar och äppellundar samt köpa med sig allehanda
redskap som örttork och Moster Huldas äppelskärare för att ta
tillvara örter och frukt för ett mer ekologiskt och grönt liv.
Sist men inte minst finns det gotländska mathantverket som
ramslökspesto och salmbärssylt att köpa här tillsammans med de mer
etablerade produkter från Saltå Kvarn.
Jag skulle kunna köpa halva affären men varken resväskan eller
vikten på flyget tillåter det.
För den delen finns redan en hel del av det gotländska arvet
exporterat till fastlandet, vilket är tur för oss fastlänningar. Ja
själva lunchen och värmen av Leva Livet-atomsfären får man dock ta
sig till Kungslador för att uppleva.
Det var verkligen värt en tur en kulen höstdag som det var igår.

0 comments:

Skicka en kommentar

Related Posts with Thumbnails