torsdag 26 augusti 2010

Te att älska..

Min te-gom nådde idag svindlande höjder. För det första vem kan
stå emot te i en burk där det står 'je t'aime' på oavsett smak och
kostnad?
Tet jag skriver om här heter THEODOR och är ett alldeles exeptionellt
te. Inte för att det är något nytt nyttigt, rengörande, rensande
eller undergörande för kroppsformen eller hyn. Jag tror inte det är
mer välgörande än något annat te i det avseendet.

Men vad grundarens Mr Leleus tanke med dessa teer är tror jag är
ungefär vad parfymlärlingen Grenouille i boken Parfymen letade efter,
ett koncentrat av den absoluta fulländingen.
För vad sägs om rooibos med hallon, jordgubbar och rostad mandel
eller svart te med smak av pistachenötter, rostad cocosnöt och
choklad?
Ja det blev naturligtvis omedelbar och dedikerad kärlek och ja smakar
det så kostar det.
Detta är i särklass det högsta priset jag hittills betalat för
100gr te. Hur mycket vill jag inte ens nämna men det var värt varenda
krona och i just i detta sammanhang spelar pengar ingen roll för jag
hade verkligen inte velat riskera att bli utan en av dessa burkar.

Ännu värre är att jag skulle kunnat lägga hela min månadsbudget
på dessa teer, men som tur är så tar den svenska lagomheten över
ibland och jag vill inte vara girig eller roffa. Andra måste också
få chansen att förälska sig i Theodor, så säger jag i alla fall
och hoppas bli trodd.
För i själva verket känner jag som Golum i Sagan om ringen känner
för sin Presious.

Nu är det också så att dessa ädla burkar som bara de är värda att
vallfärda för de finns i de mest underbara färger och kreationer, de
är dessutom lite käckt stapelbara, finns endast att köpa hos
Systrarnas i Handelshuset i Saltsjöbaden i hela mellanSverige.

Efter att snabbt som ögat tillrett båda mina införskaffade sorter
inser jag att marknadsföringen av detta Paris yngsta tehus, grundat
2002 och dess teer har lyckats, I'm à true believer!

Att de dessutom tillverkas under Fair Trade signum och utan
artificiella aromtillsatser får mig att hoppa av förtjusning.

0 comments:

Skicka en kommentar

Related Posts with Thumbnails