onsdag 18 augusti 2010

Akutbehov

I ljuset bakom hägrar operationssalarna på St Göran

Egentligen skulle jag ha skrivit om något trevligt som att
vakna till ett akutbehov av en kanelbulle eller något men när
jag vaknar med ett ryck av att Lasse börjar prata, han säger "jag har
ont i magen" så går tankarna till något helt annat akutbehov.

Om det bara hade räckt med ett toalettbesök, men jag vis av just den
erfarenheten vet att det inte räcker med ett toalettbesök för att
bli av med de där knivsticken i höger sida.
Det var bara att åka, St Görans akutmottagning var närmast och
timmen tidig så vi var snabbt framme.
Väl där hägrar ljuset i tunneln, prisa sjukvårdsSverige!snart
kommer doktorn och processen är i gång nästan så det onda är
uthärdligt, nästan.
Vilken tur att just jag slipper gå i genom det en gång till.
Blindtarmsinflammation är snabbt fixat med fasen vad ont det gör när
det väl är.

0 comments:

Skicka en kommentar

Related Posts with Thumbnails