tisdag 3 augusti 2010

Ingentingdag!

Oändligt händelselösa dagar har jag upplevt några och som man säger i
folkmun, det blir inte roligare än man gör sig. Näh, så är det!

Kanske är det så att jag helt enkelt inte vill ha roligt idag.
Inte göra något roligt och definitivt inte något nyttigt som att
slänga sopor och komposten, tvätta, kinka lite med att låta disken ligga
helst vid datorn där jag åt både frukost och lunch.
Faktum är att jag gjort endast en sak idag. Jag har bokat tid hos min
tandläkare!
För finns det något så förlamande som tandvärk? Man tappar
apptiten, energin och ja helt livslusten faktiskt. Jag vet ju inte ens om
det är tandvärk, kanske är det en tandhals men kul är det inte och
jag vill få den undersökt.
Problemet är ju bara att det är illa att få ont i tänderna under
semestertider. Man får helt enkelt stå ut och vänta tills tandisen
är tillbaka, som tur är, är det snart.
Egentligen skulle det vara bättre att vara en hund på sommaren för
veterinärerna tar aldrig semester under sommaren.
Jag undrar hur fanken gjorde de förr när det inte fanns några
tandläkare? Vad bedövade man sig med då och drog man ut tänderna själv med rötter och allt?
Jag får ont bara av att tänka på det.

Lasse säger att människorna förr var grymmare mot varandra och
plågade djur mycket mer just på grund av tandvärk. Alla hade mer
eller mindre tandvärk, usch vilka barbarer!
Jag tittar på hundarna som troget hänger runt benen på mig och
tänker hur ont jag än får skulle jag aldrig kunna göra dem illa.

0 comments:

Skicka en kommentar

Related Posts with Thumbnails