tisdag 24 januari 2012

I go Clean

Jag kan bara inte låta bli att gilla det här varumärket, Clean!
Så genialt! Parfymer som doftar tvål, rena lakan, varm bomull, sommar regn och så vidare.
Dofterna får alla sinnena att "go bananas" och man fullkomligt virvlar runt bland vita lakan som fladdrar i vinden, flyger över bomullsfält för att sedan sitta stilla och meditera.
Min favorit sedan, ja när dofterna kom till Sverige, tror det var 5-6 år sen är Fresh Laudry.
Den bland andra Clean-dofter tog Systrarna i Handelshuset in då i tidernas begynnelse och folk vallfärdade dit för att komma över en flaska.
I början fanns dofter som Provence, den fick en att driva omkring bland lavendelfälten i extas.
Jag är inte säker på om den längre finns att få tag på i Sverige.

I mellandagarna hamnade jag på Åhléns Citys stora parfymrea. Det var verkligen en doftfest, allt från DKNYs populära Delicious-parfymer, Lancome, Burburry, Paul Smith till Clean-serien.

Jag fastnade för Cleans Simply Soap eau de parfym och Warm Cotton body lotion, den var till min stora förtjusning också var parabenfri.
Priserna var också väldigt bra, 299kr för 60ml parfym och 129kr för body lotion.
Normalt kostar 60ml 799kr i butik om man inte kan komma över dem på taxfree.
Jag har några andra favoriter i badrumskåpen. Den lila flaskan Harmony, fick jag som gåva från Systrarna i Handelshuset för något tag sedan. Den gula flaskan Fresh Summer har jag köpt två gånger jättebilligt på NKs stora parfymrea som alltid börjar i januari.
Nåväl, det kanske räcker så, nu har jag så jag kan "go Clean" hela året.

0 comments:

Skicka en kommentar

Related Posts with Thumbnails