onsdag 4 januari 2012

Låt stjärnorna visa vägen

Det nya året ligger framför oss som en oskriven bok. Förhoppningar,
visioner, afirmationer blandat med diverse livsord om vad var och en
vill uppnå under det nya året radas upp i strida strömmar på mina
vänners Facebook-sidor.
Någon lade upp en artikel om att man kanske ska hålla sina
nyårslöften för sig själv för då blir det lättare att infria
dem, allt enligt en snart 100 årig forskning på folks olika
förverkligande.

Jag för min del lade redan för ett halvt år sedan upp mitt mål för
2012 och berättade om det.
Som för att stödja forskningen konstaterar jag redan nu, dvs den 4de
januari att det inte kommer bli som jag planerade.
Så just vet jag inte om jag med en dåres envishet ska fortsätta bana
väg för min idé eller om jag nu helt enkelt ska låta stjärnorna
visa vägen?

En sak som jag faktiskt funderat på är att i år återuppta det
franska språket. Ja som hobby!
Men det kanske jag borde ha behållit också det för mig själv och
plötsligt bara dykt upp fransktalande:)
Här också några bilder från den allra sista dagen på 2011.
Året avslutades något frusen i blek sol som jag tycker representerar
vår något frusna tillvaro där delar av världens ekonomiska och
demokratiska kriser blåst så kalla vindar att de har fått resten av
världen att rysa till och dra åt skärpet på kappan lite hårdare.
Men ändå inte fått oss att tappa hoppet utan istället ta tillvara
på ljuset även den är sparsam och svag.
För att avsluta 2011, inte i en solnedgång utan i en gryende sol!

0 comments:

Skicka en kommentar

Related Posts with Thumbnails