torsdag 16 februari 2012

Längtar till våren

I går plundrade jag en trädgårdshandel på utomhuskrukor och fyllde hela bilen, ja det blev faktiskt två turer. Det blev koboltblå stora keramikkrukor som jag tänkte plantera blodröda pelargoner i och ställa vid vägkanten ute på Sandön, en 1,20 hög cylinder i fiberclaykruka i betongfärg att ha på altan, ett set låga betongkrukor formade att ha t.ex begonior i, kul kruka i betong som ser ut som ett väderbitet krus från antiken som jag tänkte ha påskliljor, pärlhyacinter och primula i.

Till altanen i Eskilstuna blev det stora svarta krukor som skall få härbärgera rosor till sommaren, några fina rosa rabattrosor. Jag har inte bestämt vilka ännu.
Vidare fyllde jag korgen med, kratta, sekatör, uppluckrare, ogräsplockare,spade, handskar och en hållare till dem att ha på höften.

Åh vad jag längtar till våren...
Jag längtar efter att få fortsätta på min surjordsrabatt, plantera ett par vresrosor i den och se hur min syrenhortensia som jag köpte i höstas har rotat sig.

Men men nu mer än någonsin ligger snön djup, det snöade 15 cm i tisdags så till vidare får jag nöja mig med dessa fina rosor jag köpte här om dagen till min käresta på Alla Hjärtans Dag.

0 comments:

Skicka en kommentar

Related Posts with Thumbnails