onsdag 23 juni 2010

Vildrosor, lavendel och söta jordgubbar

Det var stekhett idag, en perfekt dag att börja sin semester på. Inte
för att jag någonsin när jag fortfarande fick lov att planera in
semester tog någon tidig semester men jag tycker mig märka fler och
fler semesterlediga Stockholmare. De delar parkbänkarna vid
utsiktsställena med turister, Stockholmarna i moderiktiga
maxiklännigar och turisterna med stora kameror på magen.
Jag själv drar mig för en stund undan alla plikter som fortfarande
finns på "att göra innan midsommarlistan" till min väninnans gröna
oas. Där blir jag bjuden matjessill med tillbehör och underbart söta
jordgubbar från Sölvesborg med glass.
Avnjuter alltsammans i dofter av vildrosor, lavendel och de söta
jordgubbarna.
Det kallar jag äkta vardagslyx.

0 comments:

Skicka en kommentar

Related Posts with Thumbnails