tisdag 8 juni 2010

Hundar och ungar och...

...Cinderella!
Det är inte ofta nuförtiden som Wilma hamnar i händelsernas centrum
när det vankas en valp bland en skolklass 8 åringar.
Men i dag hade Wilma riktig sinkadus för den lilla svimmade av för
all uppståndelse som hon orsakade bland barnen på Cinderella. Hur man
nu kan klara av det med de antal decibel skolbarnen lyckades
åtstadkomma under de två timmarna in från Sandhamn. Esther kröp i
alla fall in i sin trygga väska undan allt ståhej och sov hela vägen
in.
Wilma däremot fick sitt lystmäte av uppmärksamhet och non-stop kel
av alla ungarna i Antons klass på Lidingö. En väninna till mig och
ung mamma till Anton, Anna som bott på Sandhamn i många år och där
Anton är barnfödd gjorde en klassresa dit för dagen.
Anna som dessutom är en sann matmamma hade med sig en fullvuxen
frysbox på hjul som hon serverade fika ur till alla. Kärleksmums som
jag blev bjuden på. Helt fantastiska!
Det var en härlig inresa i fören på Cinderellan med ett gäng
undebara ungar även om jag för resten av mitt liv kommer att lida av
tinitus och känna mig som den slitna städerskan på 65 o elva
månader från Tammerfors i Alf Robertsson gamla slagdänga som jag
gnolade på under min promenad hem från båten.
Kanske kommer jag i natt att drömma en dröm under fläktande gardin
om hundar och ungar och hembryggt äppelvin...

0 comments:

Skicka en kommentar

Related Posts with Thumbnails