lördag 5 juni 2010

Arg och ledsen..

Läser i DN att sagan är slut för Brahma! Jag känner mig chokad, arg och ledsen.
Att döma av de många tidningar som också rapporterar att den vita bengaliska vackra tiger Brahma har avlivats bara efter två månader sedan den flyttades förstår jag att det inte bara är jag som är upprörd över det som man tillåtit hända.

I slutet av februari flyttades Brahma från Parken Zoo i Eskilstuna till Naestved Zoo i Danmark eftersom han var ensam. Ensam för att han dödat sin livskamrat, honan Sasha. Visst var har kanske lite våldsam och det visste de på Naestved Zoo så varför avliva honom för att han ansågs aggressiv? Det är för jävligt dåligt.
Jag som trodde att Brahma skulle få ett bättre liv, tom ett ny livkamrat på Naestved Zoo känner mig lurad, besviken och enormt ledsen.

Jag är också arg på alla inblandade parter, varför gav Parken Zoo i väg honom till ett ställe som de visste hade dåligt rykte?  Varför kunde inte Naestved Zoo hittat ett annat hem för Brahma om de inte kunde hantera honom?
Nä för de tog emot honom bara för att få tillfälle till inkomst genom att sälja skinnet. Naestved har nu efter avlivningen nämligen ansökt om att få sälja. Fy skäms!!
Jag kommer aldrig att besöka Naestved Zoo i Danmark det är mitt löfte till mig själv.

0 comments:

Skicka en kommentar

Related Posts with Thumbnails