onsdag 1 juni 2011

Mellan monsunvindar och regn

"Ingenting" skrev Ludvig den XIV i sin dagbok menade att inget
speciellt hade hänt i hans värld den dag Bastiljen stormades som
inledde franskarevolutionen. Lite den känslan har jag också nu där
jag har lady days i tropikerna. Mellan monsunregnen som smattrar hård
och kort tittar vi på havet som rivs upp av monsunvindar, personalens
omvårdnad invaggar oss trygghet om att inget upprörande når oss här
i paradiset och det är vi så tacksamma för. Men för att vara vara
helt sanningenlig, den hypermoderna teknologin tillåter oss kolla in
världsläget lite då och då. De flesta här varvar kaffe, en stund i
en hypermodern bubbelpool (som man ligger i) och surfplatta i varsin
gazebo.
Mellan regnen är det stekande hett och jag söker mig till
spaavdelningens svalka för någon trevlig behandling.

P.S på hotellet får varje kvinna en sarong och en solhatt, strandkorg
och bambutofflor.
På bilden är jag uppklädd i min hotelldress:)

0 comments:

Skicka en kommentar

Related Posts with Thumbnails