söndag 23 maj 2010

Lunch i hänryckningens tid...


Julen varar till påska...
Och påsken varar till pingsten så är det i alla i det kristna kyrkoåret. Pingsten infaller 10 dagar efter Kristi himmelsfärd dag och 50 dagar efter påsken. Namnet pingsten och kommer från grekiska pentekoste som betyder den femtionde och det var då tungotalet för första gången kom till, dvs att den helige anden visade sig. Man får sin kristliga återkoppling när man har en präst i sin vänkrets. Sen är det inte längre så svårt att härleda det till pingstvännerna men det struntar jag i faktiskt nu.
För mig är det mer upplyftande att beskriva pingsten som Esais Tegnér började sin dikt "Nattvardsbarnen" om en konfirmation,

Pingst, hänryckningens dag, var inne.
Jag och några av mina godaste vänner firade en helt underbar och hänryckande pinsgtafton på min altan med lunch och minitårtor till alla.



Fika och minitårta



Min väninna fyllde år nyligen, vi passade på att fira både pingsten och henne.


Medan vi mumsade på vilade somliga i skuggan under bordet.


Efter lunchen passade vi på att njuta av eftermiddagssolen.

Sen slappade i deckstolarna tills solen gick ner
En fulländad dag!

0 comments:

Skicka en kommentar

Related Posts with Thumbnails