söndag 16 maj 2010

En hundvalps dagbok...


07.00 Precis när jag slår upp ögonen bär min matte eller husse ut mig, ursch jag som knappt vaknat.
Lite taskigt tycker jag det är speciellt när det regnar.

07.10 får jag min välling, det är mumsens.

07.10-08.00 Busar jag runt och tuggar på min mattes fingrar till hon tröttnar och säger åt mig, då bitar jag henne i näsan i stället.

08.00-10.00 Då sover jag igen.

10.00 blir utburen igen och nu är det promenad och då gäller det att hänga med för de stora hundarna springer så fort.

10.00-11.00 Bus och lek med de stora hundarna till de tröttar på mig, då går jag lös på mattes fårskinnstofflor som hon har på sig. Sporten är att inte släppa taget när hon går omkring.
Sen kissar jag lite på tidiningar som ligger utspridda på golvet, dvs om jag hinner. Hinner jag inte så tar jag en matta, det går lika bra också.

11.00 Yes helt rätt det är lunchdags, vanligtvis får jag kokt köttfärs och ris men ibland även barnmat. Det går bra det också för hungrig är man ju.

11.10 Kiss och bajspaus, nu springer jag ut så snabbt jag orkar, de stora hundarna följer med.

11.30-13.00 Bus och lek och tugga på allt man kan hitta.

Sovstudie, här sover jag och min kompisar Wilma och Chess middag.

13.00-15.00 Kissar lite på mattan igen när ingen ser och för säkerhets skull så lägger jag en klutt under sängen för där tittar säkert ingen och sen sover jag middag mitt på köksgolvet. Min matte har köpt en fluffig valpkorg åt mig men där har jag ingen lust att sova, det gäller ju att lägga sig strategiskt så  man inte missar något.

15.00 Middag, det är lite trist för det är alltid torrfoder, men det går ner man är ju hungrig.

15.10-15.30 Ute och kissa och bajsa igen, ibland håller jag på bajset för det är så spännande allt där ute, sen bajsar jag inne istället men det får bli när ingen ser.

16.00-19.00 Bus och lek och sovpaus.
Jag har förövrigt så många spännande leksaker som rasslar och piper och sen kan man stjäla lite kläder, disktrasor och böcker som man kan tugga på också. Att tugga papper är jättekul  för det knastar så mysigt men det tycker visst inte matte.
Sen kissar jag lite på tidningarna och andra nya ställen som jag hittar och sen försöker att stjäla de stora hundarnas leksaker och tuggben, men det verkar inte som de gillar det speciellt för de morrar och så får man sig en dask lite då och då.

19.00 Dags för kvällsmaten, vällingen, det är det godaste jag vet, mums.
När matte börjar prassla i påsen och skaka den där burken då vet jag att det snart är mat till mig så jag lägger mig och väntar i köket. Det  brukar att hjälpa att pipa lite har jag upptäckt för då blåser matte på vällingen så går det snabbare.

19.10 Ut igen! kiss och bajstime, sen är det bus och lek tills jag stupar, däremellan kissar på tidningarna eller var som helst.

0 comments:

Skicka en kommentar

Related Posts with Thumbnails