lördag 19 november 2011

En fin dag för presenter

Idag ska jag gå födelsedagsfest!
Den här festen har jag sett fram emot länge för det är inte vilken
födelsedagsfest som helst utan en överaskningsfest och hyllning till
öns "kuf" som fyller 70 år!
Jag säger kuf för det har skrivits artiklar och kåserier i DN, Svd
och skärgårdstidningar om denne man samt att han varit med i en real
tv-serie om ön där han var en av huvudfigurerna och som gjorde honom
till rikskändis.
Det har tisslats och tasslats, hemighetsmakeriet har varit omfattande
och ön har puttrat i flera veckor.
Uppslutning har varit över all förväntan, till den milda grad att
alla inte har fått plats till middagen.
Till sorg för många som har en mångårig relation till dagens
jubilar, men det ordnar sig säkert till eftersläppet.
Vår och öns jubliar är den karge Björne på Motorverkstan. Mannen
som inte lämnar någon oberörd, dvs om man har något som helst
ärende till mortorverkstan om det så bara är att pumpa cykeldäcket.
Oavsett vad denne Björne jobbat på för image genom åren lyser
ändå hans stora varma hjärta igenom alla uppläxningar har utdelat
till sin omgivning:)
Jag kan knappt vänta till jag ser hans min när han upptäcker alla
gratulanterna som samlats i Missionshuset!
Om han nu dyker upp för han har en särdeles bra förmåga att kunna
smita:):)
P.S
Vad är det i mitt paket till Björne?
Ett par varma hemstickade sockor att stoppa i vinterkängorna. Det
blåser kallt på sjön så här års:)

0 comments:

Skicka en kommentar

Related Posts with Thumbnails