lördag 26 november 2011

Dags för lite julfeeling!

I morgon är det 1advent konstaterade jag lite yrvaket när jag slog
upp mina ljusblå i morse.
Jag konstaterade även att jag blivit förkyld i natt och jag som ska
dricka champagne idag morr!
Hursomhelst, 1 advent = dags för lite jul-feeling!
Tidigare i veckan var jag till Systrarna i Handelshuset i
Saltsjöbaden, där höll man som bäst på att pynta de småländska
bockarna som intagit gårdsplanet.
Just som de stod med ljusslingan i högsta hugg sladdade det in en
skåpbil, ut hoppade en exalterad norrman som fått syn på bockarna.
Han var på väg till sitt hemland, två bockar fick följa med dit:)
Ja de är jättefina så jag förstår det smått hysteriska inköpet:)
Min goa kompis på Systrarnas skickade med mig de här fina
värmeljuscylindrarna. De pryder mycket snyggt sin plats i fönstret
här ute på ön.
Jag har även lyckats hinna med att få upp mina fina julstjärnor
från IKEA. Tre stycken i plast med ledlampor, låter inte så hejsan,
men snyggare än man kan tro.
Däremot blev det platt fall för ljusslingan som skulle upp i tallen,
en delslinga var trasig. När jag skulle köpa en ny visade det sig att
just den varianten inte längre säljs fr.o.m. detta år, morr igen.
Det var bara att mobilisera om och peta ner det som var kvar av
slingan i en ljuslykta.
På måndag skall jag plocka upp en krans av järnek från Systrarnas
som jag glömde i veckan samt ett gäng hyacinter som skall planteras i
mina nya nasse-fat, också från Systrarnas.

Kolla in deras snygga julsaker på Facebook! Sök sidan: Systrarna i
Handelshuset

0 comments:

Skicka en kommentar

Related Posts with Thumbnails