måndag 3 oktober 2011

Den första helgen i oktober

En kär väninna kom på besök till Sörmland, ditlockad av de
löftesrika svampskogarna.
En fantastisk och solig lördag förmiddag tog således min vänninna
och jag den korta promenaden till skogen medan sambo tog bössan och
åkte åt andra hållet, rådjursjakten hägrade för jaktlaget.
Vi traskade lugnt fram genom lummig skog och fyllde våra korgar.
Efter lunch åkte vi sedan med husbonden som denna gång lämnade
bössan hemma en bit utanför stan och plockade mera svamp.
Det blev en hel del svart trumpetsvamp och hela 40 liter trattisar.
Söndagen gjorde jag inget mer än bakade. Det skulle ha blivit
makroner eller macarons som de heter på franska.
Mina nybörjarmacarons såg inte så snygga ut. Själv kakan hade en
del kvar att önska i utseende men den var härligt seg och smaken
gudomlig.
Jag fyllde mina chokladkakor med två olika fyllningar, crème cheese
och nutella/kakaosmörkräm.

0 comments:

Skicka en kommentar

Related Posts with Thumbnails