lördag 14 maj 2011

Gyllene fält

"In his arms she fell as her hair came down
Among the fields of gold"

De som kan sin Sting vet att detta är en strof ur "Fields of Gold"

Man kan ju undra vad som hänt i naturen, detta överdåd av maskrosor? Överallt dit ögat når syns dessa gyllene gula fält!
I varje trädgård och i varje dike ser  jag tusentals stolta gula maskrosblommor och de tycks bara bli fler och fler för varje dag.
Romantiskt vackert tänker jag samtidigt som det slår mig, oj så mycket jobb för den som likt jag inte gärna använder kemiska bekämpningsmedel.
Själv har jag handplockat si så där ett par hundra plantor på gräsmattan idag.
Det  är inget skryt, bara hårt arbete men jag har en jättefiffig maskrosplockare från Fiskars till hands som gör jobbet lite roligare. Jag köpte den påpassligt nog som present till Lasse. Dock åkte jag själv på att använda den. Låt oss säga att en omgång rensning ingick i presenten:)


P.S Nej det är inte vår gräsmatta på bilden:)
Den här maskrosplockaren är en riktigt go kompis att ha med sig trädgården, underlättar maskrosrensningen avsevärt, man slipper kröka rygg eller böja knän och sen kan man plocka upp både det ena och det andra ogräset med den. Kostar ca 400kr.

Skickat från min iPhone

0 comments:

Skicka en kommentar

Related Posts with Thumbnails