onsdag 6 april 2011

Statistiksnack på hundpromenaden!

För några veckor sedan satt en granne och jag och jämförde coola
appar för iPhone på Sandhamns Värdshus. Min granne berättade att
hans promenader hade blivit så mycket roligare för hans bästa kompis
Runtastic följde alltid med på hans promenader och snackade statistk.
Det måste jag prova så snart det är promenadväder på Djurgården
tänkte jag! Sagt och gjort, här är resultatet!
Jag slog på kompisen efter besöket på Valhallabageriet, där jag
märkväl inte fikade utan bara köpte bröd, sen tog hundarna och jag
oss till Gärdet där Esther och Wilma fick springa lösa och leka med
alla hundar som också är där i samma syfte. Idag var en grupp hundar
från DogPlanet ute.
Kelly gick på dagis i 7 år och det var den bästa hundträningen hon
kunde få. För oj vad duktiga de tjejerna är som jobbar på hunddagis
och oj jag blev imponerade av den tjejen från DogPlanet som var ute
med 10 hundar och alla var lösa!
Jag som är imponerad av mig själv att jag klarar två, hunddagistjejen däremot borde på
medalj!
Efter Gärdet blev det koppel då vi genade in på Sjöhistoriska och
Djurgårdskanal-promenaden.
Punkterna 1-3 i bild nr 2 är alla gånger jag stannade och pratade med någon.
Lite kul att programmet skvallrar att det blir några gånger per
promenad. Att vara hundägare är alltså nu konstaterat ett socialt
ansvar, det chitchattas en hel del med främlingar som det verkar:)
En glad nyhet (för mig) är att det numer finns ett utomhuscafé,
Café Princess i Engelska kyrkans trädgård längs kanalen. Det har
saknats hängställen på den sidan av kanalen. På Skansensidan finns
oförskämt många fika och lunchställen.
Lite rolig är också annonsen på café-appen när man just
konstaterat hur duktigt man travat på och brännt kalorier under
promenaden:)

0 comments:

Skicka en kommentar

Related Posts with Thumbnails