söndag 11 april 2010

Vårtecken...

När man släpper in luft in ett tillstånd i vakum så utvidgar det
sig. Jag upptäcker helt plötsligt att snön är helt borta och det
är vår. Plötsligt ser jag vårtecken överallt, här dagens
bästa.
Jag kom att tänka på varför jag tycker så mycket om vårblommor, det är inte för att de kommer med våren utan mer för att orkar och vill leva i en hård mijö.
Snödropparna slår ut sina vita kronor så fort snön bara tillåter och krokusarna följer tätt därefter.
Smältvattnet pressar sig genom dammluckorna och man drars med i vårens
virvelvind.
Kelly älskar att ligga och värma sig i solen och även om hon har 
sämre dagar som just idag vill hon njuta av soltimmarna ute.
Jag håller såklart henne sällskap och värmer även min själ.

0 comments:

Skicka en kommentar

Related Posts with Thumbnails