lördag 13 april 2013

Som jag har längtat!

Det är inte klokt! Hur lång kan vintern vara egentligen? Först kommer solen, mycket sol men köldgraderna ger sig inte sen när man härdat ut länge nog tycker man så kommer det snö igen och sen mera snö, grrr!
Men nu äntligen, äntligen känns det som det har det lossnat.
I morse när jag vaknade spöregnade det och tänk förvånad mig själv genom att jag blev jätteglad över det.
Glad för regn över hela landet , glad för allas skull, nu ska väl äntligen de ishårda smutsiga högarna bort och tjälen i marken tinas så att vårlökarna får en chans.
Jag sprang genast ut och kollade in den nu snö och isfria rabatten, jodå där stack det allt fram några centimeter påskliljeskott, jippiii!
Fyra veckor sen är våren sen sade meteorologen igår och jag som hoppats på liljekonvaljer till bröllopet i maj, hmm det lär inte hinna komma upp om inte våren sätter fart nu.

Jag har i alla fall tröstat mig med att rusta för våren, vill ju vara fin när jag ska möta våren.
Jag har shoppat smycken, en hel massa smycken för att vara ärlig, det var svårt stå emot när det var rea överallt.
Här är några armband som jag nyligen köpt som gör mig superglad, sandfärgade och slipade glaspärlor som glittrar ljuvligt från Dyrberg/Kern, turkoser och en lila skalle från Gabriella Galli, jag älskar turkoser och sist en fantastiskt snygg hård armring från Snö of Sweden.

0 comments:

Skicka en kommentar

Related Posts with Thumbnails